:: اصول مهم و ضروری در مورد شیوه تمرینات هنرجویان موی تای ::


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



کدام ورزش رزمی را می پسندید؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان  :: موی تای خمین :: و آدرس   MuayThaiKhomeyn.ir   لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار مطالب

:: کل مطالب : 39
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 10

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 64
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 92
:: بازدید ماه : 90
:: بازدید سال : 337
:: بازدید کلی : 4522

RSS

Powered By
loxblog.Com

باشگاه برادران زارعی | MuayThaiKhomeyn.ir

:: اصول مهم و ضروری در مورد شیوه تمرینات هنرجویان موی تای ::
جمعه 19 ارديبهشت 1393 ساعت 22:37 | بازدید : 1350 | نوشته ‌شده به دست محمد رضا عباسی | ( نظرات )

 

:: اصول مهم و ضروری در مورد شیوه ی تمرینات هنرجویان موی تای :: 

 


قبل از هرچیز باید دانست که "موی تای" یک علم بوده، فلسفه ی خاصی را دارا می باشد. در آموزش این ورزش، "هنر" مهم تر از قدرت است و اگر هنر جویی به جنبه ی هنری این ورزش توجهی نکند نمی تواند موفق شود.
هنرجویان، مربیان و سرپرستان تیم ها باید به این نکات توجه داشته، آن ها را به خاطر بسپارند و عملاً مورد استفاده قرار دهند و به نسل های آینده نیز منتقل کنند. تای بوکسوری که تحت تمرین می باشد، فقط نباید به جاخالی دادن به ضربات حریف اکتفا کند و صرفاً حالت دفاعی به خود بگیرد. ترس و نگرانی بیش از حد از ضربه خوردن، شانس تای بوکسور را در بکار انداختن و بهره گیری از تکنیک ها کم می کند. سعی کنید برای بهره گیری از سرعت و تبحر در اجرای تکنیک های خود، تا حد امکان از آنها استفاده کنید.
هنگام شروع تمرین با حریفتان، از حرکات "رقص پا"، نهای استفاده را ببرید و اجازه ندهید پاهایتان بی هدف و بی فایده حرکت کنند. همیشه در هر حرکتی ک حریف میکند به پاهایش خوب دقت کنید. درون رینگ هرگز دهانتان را باز نکرده، یا لبتان را گاز نگیرید؛ زیرا با وارد آمدن ضربه حریف به صورتتان، دهانتان بی دلیل صدمه خواهد دید.
هنگام شروع نبرد، باید تمام اعضای بدنتان از جمله چشم ها، هوشیار بوده گوش ها باز و کاملاً متمرکز باشد و به دقت باید منتظر حملات حریف باشید. حواس حریف شما پرت نمی شود. او منتظر فرصت است تا از آن استفاده نموده و شما را غافلگیر کند؛ پس اجازه ندهید هیچ چیزی توجه شما را از حریفتان باز دارد.
وقتی وارد رینگ می شوید هرگز چانه و سایر قسمت های مهم بدن خود را برای فریب دادن فریب جلو نیاورید که این قبیل اقدامات بی فایده می باشد. درهنگام تمرین همیشه با بند انگشتانتان مشت بزنید، در غیر این صورت ممکن است دست ها، رگ به رگ شده و یا دچار دررفتگی شود و این امر موجب بروز مشکلاتی در تمرینات آینده می شود. چه در تمرین و چه در مسابقه واقعی، همیشه در حالت آمادگی کامل باشید. سعی کنید بین تکنیک ها و اندام های ضربه زننده خود ارتباط برقرار کنید. مرکز ثقل خود را در قاصله ی دو پایتان قرار دهید و در هنگام مبارزه به خاطر بسپارید که هرگز اعضای بدنتان را سفت نکنید. اگر بدنتان سفت باشد، هرضربه ای که به بدن حریفتان وارد می کنید سست و بی فایده خواهد بود و در واقع به حریفتان این فرصت را می دهد که او حمله را شروع کند.
هنگامی که به حریف مشت یا زانو می زنید، مطمئن باشید بخشی از بدن او مانند آرنج، زانو و یا پا، آماده ذفاع و محافظت تنه و سایر قسمت های مهم بدنش در مقابل ضربات شما می باشد.حریف شما ممکن است از آن دسته حریفانی باشد که منتظر است ابتدا شما حمله را شروع کنید، پس باید تمرینات خود را درمقابل آینه قرار دهید و آنچه را که آموخته اید، در مقابل آینه تمرین کنید و هنگامی که از تبحّر در استفاده از این ضربات اطمینان حاصل کردید، آنها را به کار ببندید.
در هنگام مبارزه خم کردن بدن کار درستی نیست، زیرا این فرصت را به حریفتان می دهد تا شما را روی زانوی خود کشیده یا با یک پرش و ضربه زانو به سرتان، شما را گیج کند. باید درس و محکم گارد بگیرید. تای بوکسور ها و مربیان دقت کنند که پاها دقیقاً کنار هم قرار نگیرد. زیرا در این حالت شخص نمی تواند تعادلش را حفظ کند.
در هنگام تمرین و یا در هنگام مسابقه در رینگ هرگز به یک نقطه از بدن حریفتان خیره نشوید. بلکه سعی کنید همزمان به چند نقطه از بدنش نگاه کنید. این عمل تمرکز حریفتان را برهم زده، او قادر نخواهد بود که فرصت هایی برای حمله پیدا کند. اگر فقط به یک نقطه از بدن حریفتان نگاه کنید اورا قادر می سازید که حرکات شما را دقیقا پیش بینی کرده، از آن سود ببرد. در نوبت تمرین، تکینک و تاثیرات ضربه تهاجمی و دفاعی خود را در مقابل حریفتان بررسی کنید. هرگز هنگام روبرو شدن با حریف تمام بدن را به سوی او نچرخانید. سعی کنید فقط نیمی و یا سه چهارم بدنتان را به سمت او حرکت دهید. این ترفند ها و حرکات ماهرانه را باید قبلاً در مقابل یک آینه ی تمام قد تمرین نمایید. همچنین لازم است تمام تکنیک های تهاجمی و دفاعی خود را مورد بررسی قرار دهید. چرا که بهترین روش برای آزمایش، آمادگی فکری و آمادگی جسمانی بدن می باشد. برای تمرین، حریفی را انتخاب کنید که در اجرای  و انتخاب تکنیک ها و مهارتها، از شما برتری داشته باشد؛ زیرا تنها در این صورت است که مهارت خودتان را افزایش دهید.
چه در هنگام تمرین و چه در هنگام مبارزه واقعی، خون سردی خود را حفظ کرده و هرگز عصبانی نشوید. در ورزش "موی تای" حفظ آرامش، تمرکز حواس و گوش به زنگ بودن،لازم و ضروری است. باید دانست که هر حرکتی با هدف خاصی صورت می گیرد که هوشیاری لازمه ی اجرای صحیح آن است. وقتی فردی عصبانی است، در واقع قلبش هیجان زده اما چشمانش بسته است.
اجرای تمام تمرینات باید زیر نظر مربی صورت گیرد. توصیه های مربی خود را جدی تلقی نموده، به آن عمل نماید. در هنگام تمرین هرآنچه را که به نظرتان مفید است در مقابله با حریفانتان به کار ببرید و همیشه تعادل خود را حفظ کنید. از به کار بردن ضربات خشن که برای خود و حریفتان خطرناک است خودداری کنید. هنگام شروع مسابقه در خواهید یافت که زیاده روی در بکار بردن ضربات خشن، نیرو را از ما سلب می کند و همانطور که قبلا گفته شد؛ در این ورزش ارزش و جایگاه "هنر" بالاتر از نیروست و هر تای بوکسوری که به این هنر بی توجهی کند،بازنده است.
در هنگام تمرین و یا مسابقات همیشه از ابزار محافظی، از قبیل دندان پلاستیکی (یا همان لثه) و محافظ سر و قوزک پا، دستکش و نوار بانداژ برای مقابله با دررفتگی استخوان ها استفاده کنید. دستکش های بوکس باید درست اندازه ی دستهایتان باشد تا کارایی شما در ضربه زدن بالا رود. در انتخاب مکان، ابزار و وسایل تمرین دقت کنید و همواره به یاد داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است. اگر از قدرت هوشیاری، پشتکار و تلاش واقعی در اجرای تمرینات برخوردار باشید، حتماً موفق خواهید بود. 





:: موضوعات مرتبط: اصول و مبانی آموزش موی تای , ,
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: